• Let op: vanwege het coronavirus hebben wij moeten besluiten onze fysieke winkels te sluiten.
    Online bestellingen worden nog steeds verwerkt en thuis bezorgd. Bestel op tijd... Lees meer >

Om verspreiding van het coronavirus wereldwijd tegen te gaan, nemen overheden maatregelen die ook van invloed kunnen zijn op het goederenverkeer. Op deze pagina vind je actuele informatie over openingstijden van de Heuts vestigingen, bereikbaarheid van onze klantenservice en levering en bezorging van bestellingen binnen zowel Nederland als België. 

Laatste update: 08-04-2020

Oproep: Bestel op tijd!

Op dit moment kunnen wij nog bestellingen verwerken zoals je van ons gewend bent. Echter horen wij van PostNL dat zij steeds meer moeite hebben om het stijgende volume aan pakketten te verwerken in Nederland.

Ook wij zien de bestellingen toenemen en om teleurstelling of lange levertijden te voorkomen, adviseren wij om tijdig een bestelling te plaatsen. Vooral als het gaat om zwembad- en tuinartikelen. Als de temperatuur gaat toenemen, wordt het drukker in onze logistiek en gaan onze transporteurs steeds meer moeite krijgen om de bestelling bij jou als klant te bezorgen. Uiteraard doen we zoveel mogelijk ons best en houden we ons daarbij aan de richtlijnen die zijn bepaald door de overheid.

Heuts vestigingen

Vanwege het coronavirus zijn onze fysieke winkels gesloten voor publiek. Hiermee willen wij de veilgheid van jou als klant en onze medewerkers zoveel mogelijk waarborgen. Deze maatregel geldt vooralsnog tot 28 april. We houden de adviezen van het RIVM nauwlettend in de gaten.

Wij verwerken online bestellingen zoals gebruikelijk. Het is niet meer mogelijk om een bestelling af te halen in een Heuts vestiging. Vooralsnog gaan wij ervan uit dat de levertijd die bij het product vermeld staat nog steeds haalbaar is. Door overmacht bij de transporteurs is het mogelijk dat leveringen vertraging oplopen. Hierbij rekenen wij op jouw begrip.

 

Heuts werkplaats Hoensbroek

De Heuts werkplaats in Hoensbroek is tot nader bericht geopend.

Bereikbaarheid klantenservice Heuts

Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9:00 t/m 17:30 uur en op zaterdag van 9:00 t/m 12:30 uur. Neem bij voorkeur contact op via het serviceformulier op de website. Bellen blijft uiteraard ook mogelijk.

Op Paasmaandag en Koningsdag is de klantenservice bereikbaar van 12:00 t/m 17:00 uur

Bestellingen Nederland

We werken momenteel samen met zowel DPD als PostNL voor het bezorgen van pakketten. PostNL heeft aangegeven dat men de pakketstroom niet verwerkt krijgt. Als actuele levertijd houden we daarom ca. 2-4 dagen aan. Onze transporteurs nemen de nodige voorzorgsmaatregelen om hun medewerkers zo goed mogelijk te beschermen. Vooralsnog kunnen alle pakketten gewoon worden bezorgd, hetzij met enige vertraging.

De pakketbezorgers doen er alles aan om het contact te minimaliseren. Zij houden 1,5 meter afstand en vermijden fysiek contact. Pakketten worden niet meer overhandigd. De bezorger belt aan en zet de zending op de grond klaar, hij of zij wacht op afstand tot jij deze in ontvangst neemt. Bij nat weer zal de bezorger aanbellen en de zending in de hand houden. Zodra jij opendoet, vraagt de bezorger om afstand te nemen en zet hij of zij de zending over de drempel binnen.

Voor contactloze bezorging van pakketten waarvoor moet worden getekend, vraagt de bezorger een geldig legitimatiebewijs (paspoort of rijbewijs) bij de hand te hebben. Geef de drie laatste tekens hiervan door aan onze bezorger. Hij of zij tekent hiermee dan voor ontvangst van jouw pakket.

Bestellingen België

De overheid in België heeft nieuwe maatregelen aangekondigd tegen het verspreiden van het coronavirus. PostNL en DPD blijven onze pakketten in België bezorgen. De nieuwe maatregel van de Belgische regering om niet-essentiële winkels te sluiten vanaf 18 maart heeft wel als gevolg dat een deel van de PostNL-punten in België gesloten is.

Pakket ophalen bij PostNL niet meer mogelijk

Het is niet meer mogelijk om de optie ‘ophalen op PostNL-punten’ aan te bieden voor pakketten naar België. Je kunt bij het afrekenen in onze webshop daarom niet meer kiezen voor deze optie.

Pakketten die voor 18 maart 12:00 uur nog niet zijn opgehaald, blijven opgeslagen op het PostNL-punt. Ze blijven daar liggen tot 7 dagen nadat de winkel weer open is. Pakketten die nu nog binnenkomen voor de gesloten winkels krijgen 1 aanbiedpoging en als daarbij blijkt dat de winkel gesloten is, scant de chauffeur deze als geweigerd en gaat het pakket retour. Pakketten die op dit moment onderweg zijn naar gesloten PostNL-punten worden teruggestuurd naar de afzender.

Thuisbezorging

In België geldt een tweede aanbiedpoging. Indien je bij de tweede bezorgpoging het pakket niet in ontvangst kunt nemen, wordt dit pakket naar een PostNL-punt verstuurd dat openblijft. Je wordt op de hoogte gebracht zodra je een pakket kunt ophalen bij de betreffende locatie.